زوائد گوشتی و راه های درمان آن ها
مهر ۲۹, ۱۳۹۴
فشار خون بالا در زنان
آبان ۲, ۱۳۹۴
Show all
آمادگی جسمانی

دوره های آمادگی جسمانی شامل دو قسمت اساسی است؛ آمادگی هوازی و آمادگی عضلانی
آمادگی هوازی مربوط به تونایی در انجام تکالیف مداوم مانند پیاده روی، دویدن، دوچرخه سواری، اسکی، صحرا نوردی، قایقرانی و دیگر فعالیت های عضلات بزرگ است. زمانی که در یک فعالیت مانند پیاده روی یا پرش، در سطحی بالاتر از سطح فعالیت روزانه قرار می گیرد، عضلات و دیگر سیستم های حمایتی مانند قلب و شش ها نیز تحت این اضافه بار قرار می گیرند.

مزایای فعالیت و آمادگی جسمانی چیست؟

با چند ماه آمادگی جسمانی می توان تغییر جدیدی را در بدن ایجاد کرد که از آن به بیداری تعبیر می شود. این حالت شیبه خوش اندامی و زیبایی جسمی نیست، بلکه یک حس درونی است که نمی توان آن را به صورت ملموس مشاهده کرد.
هر روز صبح که بلند می شوید، دلتان می خواهد برای انجام تکالیف روزانه توانایی داشته باشید و با قدرت و هوشیاری از خستگی های بی مورد رها باشید. از اوقات فراغت لذت ببرید و کارهای ضروری پیش بینی نشده را انجام دهید. برای انجام کار و فعالیت های ضروری باید انرژی و آمادگی عضلانی داشته باشید. همچنین، برای عملکرد بهتر و دوری از آسیب باید انعطاف و تعادل داشته و برای انجام امور خانه، سرگرمی و رسیدن به دعوت های غیر منتظره، باید استقامت داشته باشید. اگر به برخی فعالیت های شخصی علاقه دارید، پس از بیدار شدن باید فکر خود را روی فعالیتی که برای اجرا در آن روز برنامه ریزی کرده اید و همچنین زمان و مکانی که باید آن را انجام دهید، متمرکز کنید. در واقع، زمانیکه فعال می شوید وبا ورزش خو می گیرید، فعالیت جسمانی منظم؛ بخشی جدایی ناپذیر از زندگی شما می شود. فعالیت و آمادگی جسمانی عملکرد شما را بیشتر و بیشتر توسعه داده و همچنین سلامتی جسمی و فیزیولوژیکی شما را بهبود می بخشد. بنابراین، قدرت را افزایش داده و دوره جوانی را طولانی تر می کند.

چه مقدار فعالیت یا آمادگی جسمانی نیاز دارید؟

در سال ۱۹۹۵ دانشکده پزشکی ورزشی آمریکا و مرکز کنترل بیماری، همه افراد بالغ را به ۳۰ دقیقه فعالیت ملایم در اغلب روزهای هفته توصیه کرد. در سال ۲۰۰۲، با توجه بع رواج اضافه وزن و چاقی، موسسه پزشکی ورزشی، یک ساعت فعالیت روزانه ذا برای به دست آوردن مزایای سلامتی و نگهداری سالم وزن بدن، پیشنهاد داد.
دستور العمل هایی برای فعالیت های جسمانی
می توانید با رعایت دستور العمل هایی که در سال ۲۰۰۸ توسط موسسه سلامتی و خدمات انسانی ایالات متحده ارایه شده است از مزایای سلامتی که از طریق فعالیت جسمانی به دست می آید،لذت ببرید.
– بزرگسالان باید ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه در هفته فعالیت با شدت متوسط یا ۱ ساعت و ۱۵ دقیقه در هفته فعالیت جسمانی هوازی با شدت زیاد، یا ترکیبی از فعالیت جسمانی هوازی متوسط و شدید را انجام دهند. فعالیت هوازی باید به صورت حداقل ۱۰ دقیقه و به صورت گسترده در طول هفته انجام شود.
– اگر فرد فعالی هستید، باید هر روز کمی بیش از ۲۰ دقیقه یا ۵ روز در هفه به مدت ۳۰ دقیقه فعالیت کنید.
– با رسیدن به ساعت فعالیت جسمانی هوازی با شدت متوسط در هفته یا ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه فعالیت جسمانی با شدت زیاد یا ترکیب متعادل از هر دو، در هفته؛ می توانید از فواید سلامتی برخوردار شوید.
– با اجرای ورزش با شدت متوسط روزانه یک ساعت و ۵ روز در هفته می توانید این علایم را مشاهده کنید.
– بزرگسالان همچنین باید ۲ روز یا بیشتر در هفته تمرینات قدرتی را انجام دهند که شامل همه گروه عضلات بزرگ باشد.

همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر در این زمینه، به تارنمای ویکی پدیا و سرفصل آمادگی جسمانی مراجعه کنید.

جای تبلیغ شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *