بیماری زونا و درمان آن
آبان ۳, ۱۳۹۴
بیماری کهیر و راه های درمان و پیشگیری از آن
آبان ۶, ۱۳۹۴
Show all
مشکلات ورزشی

اگر پیش از این فعال نبوده اید، احتمالا چند مشکل در زمان شروع ورزش برای اولین بار رخ می دهد. به عنوان اولین گام، سعی کنید از وقوع این مشکلات جلوگیری کنید، زیرا ساده تر و بهتر از درمان آنها است. پس از آن، اگر مشکلی به وجود آمد، نشانه و علت آن را درمان کنید. به عنوان مثال، اگر مچ پای شما آسیب دید، آن را در ارتفاع بالاتر از سطح گذاشته، بر روی آن یخ قرار دهید، اما پس از آن علت آسیب را پیدا کنید (به عنوان مثال پوشیدن کفش ورزشی نامناسب) و مشکل را برای بهبودی بر طرف کنید.

تاول ها

تاول ها یکی از مشکلات ورزشی هستند که سوختگی جزیی ناشی از اصطکاک اند. می توانید با در نظر گرفتن اقدامات مناسب پیش از ورزش، از وقوع آنها جلوگیری کنید، اقداماتی مانند پوشیدن کفش مناسب، استفاده از جوراب مناسب (دو لایه) و به کار گیری مواد روغنی روان کننده برای نقاط حاد (مانند مرهم کیسه ای). اگر به فعالیتی طولانی مدت می پردازید (مانند، پیاده روی های خارج شهر یا اسکی)، پس از مشاهده اولین نشانه از این مشکلات ورزشی، ناحیه را با نوار لوله ای بپوشانید. نوار مناسب می تواند برای چند روز دوام بیاورد. شما می توانید موارد پیشرفته تر را با یک سوزن استریل درمان کنید: به این شکل که ابتدا مایع تاول را خالی کرده و سپس، منطقه را ضد عفونی کنید، آن را با یک فوم لاستیکی احاطه کنید و سپس آن را بپوشانید.

درد عضلانی

درد عضلانی یکی دیگر از مشکلات ورزشی است وممکن است یک کوفتگی عضلانی تاخیری (DOMS) را حدود ۲۴ ساعت پس از انجام یک فعالیت ورزشی جدید یا شدید تجربه کنید. این درد عضلانی ممکن است ناشی از تورم یا پارگی جزیی در عضله یا بافت همبند باشد. اگر به تدریج شروع به ورزش کنید، این  نوع از گرفتگی به حداقل خواهد رسید و می توانید فعالیت های بعدی را با احساس ناراحتی کمتر از راه گرم کردن و کشش ملایم انجام دهید. همچنین می توانید با ماساژ منطقه آسیب دیده، درد را کاهش دهید. خوشبختانه کوفتگی عضلانی تاخیری یک درد موقت است که از شما در برابر ناراحتی بیشتر برای چند ماه محافظت می کند. شما به راحتی می توانید از این درد در مدت زمانی نسبتا کوتاه عبور کنید.

گرفتگی عضلانی

یکی از مشکلات ورزشی گرفتگی عضلانی ست که یک انقباض غیر ارادی قوی است. سیستم عصبی به عضلات شما دستور می دهد که منقبض می شوند و استراحت کنند، اما این کنترل طبیعی گاهی اوقات با مشکل مواجه می شود . هنگامی که این عمل اتفاق می افتد، شما هم مطمئنا نتیجه آن را احساس خواهید کرد. شما می توانید با تحت کشش قرار دادن عضله گرفته شده و ماساژ آن (همیشه به سمت قلب) به یک تسکین فوری دست یابید، اما علل اصلی باقی خواهد ماند. کم آبی (دهیدراتاسیون) و دمای بالا، به نظر می رسد عضلات را برای گرفتگی مستعد می کنند و ما می دانیم که شیمی انقباض و استراحت شامل سدیم، پتاسیم و کلسیم می باشد. بنابر این، اگر می خواهید در آب و هوای گرم به فعالیت بپردازید، اطمینان حاصل کنید که نیاز بدن خود به جایگزینی مایعات و الکترولیت را بر طرف خواهید کرد. اب برای فعالیت هایی که یک ساعت یا کمتر به طول می انجامد، مفید است.

همچنین می توانید برای آگاهی بیشتر در این زمینه، به تارنمای ویکی پدیا و سرفصل مشکلات ورزشی مراجعه کنید.

جای تبلیغ شما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *